Skrzyczne niedzielne

Niedziela, 6 maja 2012 | dodano:07.05.2012 | linkuj | komentarze(9)
Kategoria Śląskie
1216 m 1738 <
W sobotę podczas wieczornego ogniska padła idea wyjazdu na Skrzyczne. Chętnych znalazło się czterech. Plany jednak lubią się zmieniać, zwłaszcza po dłuższym biesiadowaniu przy ogniu wspieranym brzdękiem butelek tudzież metalicznym dźwiękiem giętego w rękach żelaza. Tym oto sposobem rano z czterech osób zrobiły się dwie. Zabrałem rower brata i pojechałem na spotkanie do Zimnika z oczekującym na miejscu Marcinem rodem z Twardorzeczki, podlegającego od niedawna parafii w Ostrem. Jak sam wspominał dzień wcześniej wolał czasy kiedy jego zacna miejscowość podlegała parafii radziechowskiej :)

Po drodze nie spotkaliśmy dużej ilości rowerzystów. Dwóch podczas naszego podjazdu mknęło w dół, jedna rowerzystka paradnym tempem odstawiła nas podczas wspinaczki i tyle ją widzieliśmy. Jadąc napotkaliśmy małego kolegę / małą koleżankę.

Kolega napotkany po drodze © autochton

Po drodze przystanków w moim wykonaniu nie brakowało. Marcin jechał przodem własnym tempem, czekając na mnie od czasu do czasu.

Przystanek © autochton

Marcin oczekujący © autochton

Na powyższym zdjęciu widzimy z tyłu plecy wspomnianej rowerzystki.

Mordercze podjazdy :] © Marcin

Przed samym szczytem szybkie tankowanie i jazda na popas w schronisku.

Marcin kradnie wodę z potoka © autochton

Na samej górze nie panował zbyt duży ruch, kilku rowerzystów też się znalazło. Po krótkiej posiadówie przy Żywcu pojechaliśmy dalej z zamiarem dotarcia do Malinowskiej Skały, tam zapaść miały dalsze decyzje.

Prawie na szczycie Skrzycznego © Marcin

Oczywiście od szczytu Skrzycznego rozpoczyna się najlepsza zabawa zjazdowo-podjazdowa, z naciskiem na zjazdy.

Zjazdy i podjazdy © Marcin

Jazda © Marcin

Po dotarciu do Malinowskiej Skały zapadła decyzja żeby jednak jechać dalej w kierunku Radziechów oczywiście szlakiem. Po drodze Marcin zaliczył szybki serwis, przednie koło chciało mu uciec z widelca, przyszpilił je i pojechaliśmy dalej.

Serwis pod chmurką © autochton

Kondycja niekiepska, chociaż podjazd na rowerze brata dał mi trochę w kość i dwa razy zastanawiałem się czy ta wycieczka to dobry pomysł :) Nie mniej od Skrzycznego wszystko szło gładko i bez problemów kondycyjnych. Po drodze w okolicy Magurki Radziechowskiej Marcin odbił w dół do Twardorzeczki, a ja tradycyjnie przez Halę Radziechowską dotarłem do domu. Po drodze zaliczyłem Matyskę i zobaczyłem dzieło zniszczenia bandy wandali, którzy postanowili powyzywać od masonów lokalnego biskupa i jego świtę za pomocą farby kładzionej na podstawie krzyża. Ucierpiało też kilka stacji drogi krzyżowej. No cóż...

Górsko © autochton

Po powrocie obiad, drzemka regeneracyjna i późnym wieczorem jazda do Krakowa.

shem
| 16:48 poniedziałek, 14 maja 2012 | linkuj Piękna wycieczka. Zazdroszczę, ja jak na razie nie mam czasu na całodzienny wypad.
| 19:09 środa, 9 maja 2012 | linkuj @ robd - Racja! Następnym razem jak na tej trasie spotkam niedźwiedzia to nadstawię mu swoje udko :)
robd
| 13:21 środa, 9 maja 2012 | linkuj Świetny wypad i ładne fotki. Dziwię się, że jeszcze nie potrafisz rozpoznać płci napotkanych zwierząt. To proste. Sypie się trochę żarcia i jak będzie żarł - to samiec, a jak będzie żarła - to samica ;)
| 20:34 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Normalnie będzie tam autostrada jak tak dalej pójdzie.
k4r3l
| 16:09 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj a co Ty gadasz? jakim asfaltem?:) nie żebym nie lubił, ale nie na Skrzyczne :) W ogóle niech jeszcze pierdykną tam z drugiej strony kolejkę, hehe. Muszę tam być niedługo - w tym roku nieco później, ale muszę :)
| 15:33 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj W ramach uzupełnienia. Na Skrzyczne niedługo chyba będzie można wyjechać na górę asfaltową drogą :) Udoskonalenia tej trasy z roku na rok nabierają tempa, trochę się zdziwiłem jak zobaczyłem tam poczynione inwestycje ostatnimi czasy.
Kajman
| 15:00 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj A ta widoczność:)
czecho
| 13:47 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Pogoda i widoki Wam dopisały. Żmijka jakaś nerwowa, w pozycji do ataku.
jeremiks
| 10:14 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Piękne zakończenie długie łikendu :)) pozdrówka

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ednie