Czerwiec, 2011

Przez Polskę dla Polskich hospicjów

Środa, 29 czerwca 2011 | dodano:29.06.2011 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Po bułki do sklepu
88 m <
Witam!

Oto zaproszenie, które dostałem drogą mailową, może ktoś z was będzie zainteresowany.

"Fundacja Babci Aliny zaprasza na rajd rowerowy Przez Polskę dla Polskich hospicjów na trasie Bielsko-Biała – Gdańsk 1040 km

9 lipca inauguracyjny odcinku rajdu – start o godz. 13.00 przed Galerią Sfera.

Do wyboru trzy trasy:

– 8-kilometrowa do granicy miasta

– 20-kilometrowa do Szczyrku

– 65-kilometrowa do Cieszyna

Kontakt dla zainteresowanych rowerzystów: aht@holender.co.uk

Zapisy w Galerii Sfera 1:

1-8 lipca w godz. 9.00-21.00
9 lipca w godz. 9.00-12.30.

Więcej informacji:
www.alinafoundation.org, www.hospicjum.bielsko.pl

org. Salwatoriańskie Stowarzyszenie Hospicyjne, Hospicjum Św. Kamila w Bielsku-Białej, Galeria Sfera, The Alina Foundation"

Link do wydarzenia na bikestats.pl:

Tyniec dla zasady!

Czwartek, 23 czerwca 2011 | dodano:23.06.2011 | linkuj | komentarze(7)
Kategoria Małopolskie
113 m <
Aby nie wypaść całkowicie z obiegu postanowiłem wybrać się rekreacyjnie do Tyńca. Narzuciłem sobie nieco szybsze tempo, jak na moje warunki, żeby nieco wypocić organizm.

Informuję zainteresowanych, że przejazd pod mostem Dębnickim od strony Mangi jest niemożliwy. Trwają przygotowania do koncertu, rozkładana jest scena itp. Trzeba zasuwać naokoło..

Pogoda ładna, szybko obróciłem i wylądowałem na hacjendzie.

Po krakowsku

Czwartek, 23 czerwca 2011 | dodano:23.06.2011 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria Po bułki do sklepu
78 m <
Co tu dużo mówić, jazda "po bułki do sklepu". Krążenie tam i na powrót po krakowskim bruku, asfalcie, betonie i błocie.

Pytaj gdzie nie byłem?

Wtorek, 14 czerwca 2011 | dodano:16.06.2011 | linkuj | komentarze(7)
Kategoria Małopolskie
107 m <
Moja ostatnia przejażdżka należy do serii, "pytaj gdzie mnie nie było". Początkowo miałem zaliczyć małą rundkę rowerem, żeby przetestować nową zabawkę, a skończyło się jeżdżeniem tam i z powrotem oraz nabiciem miłego dystansu.

Nabyłem w weekend zabaweczkę firmy Garmin, nieco bardziej rozbudowany licznik o nazwie edge 500. Chciałem dysponować czymś małym co zapisze moje trasy i wypluje dane dotyczące przejechanego dystansu. Nie zależało mi szczególnie na mapach zwłaszcza, że w razie draki brat posiada Garmina Vistę i jak się da to użyczy.

Nowa zabawka © autochton

Tak czy siak pokręciłem się nieco rekreacyjnie, zdjęć dużo nie zdjąłem bo oczywiście baterie odmówiły posłuszeństwa. Po odbębnieniu kawałka przejazdu wybrałem się po Anetę do pracy.

Kierunek Łęg! © autochton

Mój ulubiony fragment przejazdu przez lasek © autochton

W międzyczasie zadzwonił szanowny kolega Bizon i zaprosił nas na piwko wieczorne w jego zaciszu domowym. Podzieliliśmy się zatem na dwa obozy, rowerowy i tramwajowy. Aneta tramwajem, ja rowerem i tak oto wylądowaliśmy u Bizona z kurtuazyjną wizytą i truskawkami.

Powrót wieczorem, na początku w okolicy M1 panował nieprzyjemny chłód, ale po dostaniu się nad Wisłę zrobiło się bardzo przyjemnie. Skoszona tam trawa oddawała nagromadzone w ciągu dnia ciepło, no i ten zapach siana :)

Gonimy burzę

Niedziela, 5 czerwca 2011 | dodano:06.06.2011 | linkuj | komentarze(7)
982 m <
W pierwszy dzień zjazdu u Kajmana i Niradhary mieliśmy szczęście gdyż podczas zjazdu z Żaru deszcz nas szczęśliwie ominął, zawdzięczamy to temu, że jechaliśmy inna trasą niźli pozostali. Tzn. tak mi się wydaje, że resztę brygady trochę pokropiło, na pewno w komentarzach znajdzie się potwierdzenie tej teorii lub zaprzeczenie. Dzień wcześniej czyli w piątek, kiedy to wędrowaliśmy po grani pomiędzy Skrzycznem a Radziechowami, również mieliśmy szczęście. Ledwo tylko zostaliśmy wodą skropieni. Do trzech jednak razy sztuka :) Było to tak...

Już wcześniej uzgodniliśmy, że po mittingu zbieramy manatki i jazda do Radziechów, skąd mieliśmy wyruszyć na Rysiankę i dalej trasą, którą niedawno zaliczyłem z Maciejem synem Kazimierza. Pogoda ładna to i przyjemnie się jechało. Pojechaliśmy przez Żabnicę na Halę Boraczą.
Boracze klimaty © autochton

Na miejscu mały odpoczynek, regulacja płynów w organizmie i jazda dalej.
Jeszcze w słońcu © autochton

Opaska Go4Adventure.pl :) © autochton

Przed nami raczej przyjazne i interesujące podjazdy, głównie ze względu na kamyczki, na których trzeba się trochę gimnastykować co by jechać dalej. Świetna sprawa :)
Podejścia i podjazdy za Halą Boraczą © autochton

Kuba walczący © autochton

Po drodze jeszcze oglądanie widoczków, ładnie eksponowanych ze względu na postępującą nadal wycinkę drzew w lasach.
Mały postój © autochton

Po wjechaniu w las zaczęło nieco kapać z nieba i z oddali słychać było grzmoty. Szybko przeanalizowaliśmy sytuacje i wyszło na to, że gonimy burzę. Zamiast zwolnić przyśpieszyliśmy i w końcu dotarliśmy na Rysiankę.
Wjeżdżamy w las © autochton

Choć wciąż ponuro, z chmur zaczęło przebłyskiwać słońce co znaczyło, że burza nadal nam ucieka. Zrezygnowaliśmy z dalszej trasy, którą planowaliśmy i odbiliśmy z czerwonego szlaku na drogę do zwożenia drzewa w kierunku Żabnicy.
Ponuro na Rysiance © autochton

Tym samym udało nam się dogonić burzę w Węgierskiej Górce :) Dopadła nas mega ulewa, a że już zdążyliśmy przesiąknąć wilgocią wcześniej kontynuowaliśmy jazdę w deszczu byleby szybko dotrzeć do domu. Po powrocie szybkie mycie sprzętu, obiad i powrót do Krakowa.
Mycie po myciu © autochton

Wypad udany, ale obecnie nie toleruję siodełka rowerowego. Jazda w przemoczonym ubraniu nie jest dobrym pomysłem :)

Meeting u Niezależnych Krokodyli

Sobota, 4 czerwca 2011 | dodano:06.06.2011 | linkuj | komentarze(12)
m <
Główną atrakcją weekendu był oczywiście "Meeting u Niezależnych Krokodyli". Rano przeprowadziliśmy z Kubą szybkie pakowanie gratów do samochodu, żeby dotrzeć do gospodarzy imprezy, czyli Kajmana i Niradhary na wyznaczoną godzinę 10. Poczucie wstydu było wielkie gdyż będąc dość blisko nieuchronnie spóźnialiśmy się. Wydawało mi się, że droga jest krótsza niż w rzeczywistości. Spóźniliśmy się nieco, ale jak się okazało nie byliśmy na szczęście ostatni :)

Wpisaliśmy się na listę zwiedzających elektrownię, rozdaliśmy nieco opasek odblaskowych od mojego szefostwa i ruszyliśmy w drogę.
Opaska z TKsport.pl :) © autochton

Sympatyczna atmosfera i ładna pogoda zaprowadziła nas do elektrowni wodnej w Porąbce, którą to właśnie mieliśmy zwiedzać. Po obejrzeniu raczej "old school'owego" filmu na jej temat, zbadaliśmy temat nieco dogłębniej schodząc pod ziemię, aby zobaczyć na własne oczy tajną maszynerię generującą prąd właśnie, której nie można fotografować :)

Czekając na zwiedzanie elektrowni © autochton

Kolejnym celem, który staną przed nami to wyjazd na górę Żar, stanowiło to w pewnym sensie uzupełnienie zwiedzania elektrowni ze względu na znajdujący się na szczycie zbiornik wodny. Widoki ładne choć nieco pochmurnie. Po szybkim uzupełnieniu kalorii, postanowiliśmy zwijać manatki ze względu na pokapujacą raz po raz wodę z nieba. Większość ekipy ruszyła w dół drogą asfaltową, natomiast ja wraz z Kubą, Marusią i Yackiem ruszyliśmy w dół kamienistym szlakiem czerwonym. Trasa dość stroma, oczywiście trzeba uważać na kamyczki, ale generalnie dostarczająca sporo frajdy. Niestety Marusia z Yackiem zaliczyli po drodze glebę, nie obyło się bez krwi i poszarpanego odzienia, nie mniej każdy ukończył trasę o własnych siłach :)

Widoczki © autochton

Po małym odpoczynku w ogrodzie wyjechaliśmy na pobliską górę Wołek, gdzie po zaliczeniu sesji fotograficznej widoków i pozostałości zamku w iście japońskim stylu, skierowaliśmy się na ognisko.

Przedwieczorne zwiedzanie © autochton

Szturmując Wołek © autochton

Zwiedzanie ruin :] © autochton

Rozmowy na szczycie © autochton

Duże zainteresowanie wśród przybyłych wzbudził rower Kuby, przeznaczony do jazdy nieco bardziej w dół niźli w górę. Zaowocowało to jeżdżeniem na zmianę po ogródku przez wszystkich chętnych :)

Atrakcja dnia :] © autochton

Reszta to już pałaszowanie kiełbas przy ognisku, rozmowy mniej lub bardziej rowerowe oraz psoty, figle i gry towarzyskie, które inicjował niestrudzony Krzara :) Impreza udana! Dziękuję wszystkim za spotkanie i organizatorom za włożony trud w przygotowanie przedsięwzięcia. Cieszę się, że mogłem spotkać tyle nowych twarzy :)

Przedkrokodylowe Skrzyczne

Piątek, 3 czerwca 2011 | dodano:06.06.2011 | linkuj | komentarze(0)
783 m <
Jakiś czas temu zatelefonował Kajman, że wraz Niradharą organizują u siebie zjazd bikestatsowiczów. Wspomniałem zdaje się o tym fakcie wcześniej. Oczywiście wyraziłem chęć uczestnictwa. Na Żywiecczyźnie musiałem zjawić się w piątek, aby odebrać od producenta opaski odblaskowe, które między innymi dnia następnego wylądowały również w rękach zjazdowiczów.

Miałem jednak zgryz jak dotrzeć do Bielska gdzie musiałem się zgłosić, kondycja nie ta więc jazda rowerem odpada w moim przypadku. Rozmawiałem jednak z Kubą, kolegą z Krakowa. Wyraził chęć wypadu w góry wiec wplatałem go w zjazd bikestats :)

Po szybkiej wizycie w Bielsku-Białej wylądowaliśmy w Radziechowach i po małym posiłku wybraliśmy się na Skrzyczne. Szczęśliwie unikaliśmy deszczu, jedynie na Malinowskiej Skale w drodze powrotnej do Radziechów pokropiła nas nieco przelatująca chmura. Dalej już bez zakłóceń dotarliśmy do domu. Mimo obaw pogoda była idealna, przyświecało nam ładnie słońce, a trasa dawała wiele satysfakcji, zwłaszcza końcówka, gdyż szlak z Hali Radziechowskiej nareszcie został względnie oczyszczony z zalegającego drzewa.

GPS padł po drodze, ale trasa generalnie niezmienna jak zawsze :) Poniżej starszy zapis dla zainteresowanych.