Maj, 2012

Lasek Wolski z Jarem

Sobota, 26 maja 2012 | dodano:26.05.2012 | linkuj | komentarze(6)
Kategoria Małopolskie
440 m 1016 <
Dzisiaj w las pojechałem z Jarkiem, zaprzyjaźnionym socjologiem z Żywca, ochrzcić jego nowy nabytek. Mamy już za sobą sporo wspólnie przejechanych kilometrów, w tym nieudany atak na trasę wokół Tatr, którą Jaro pokonywał na swoim zacnym Konsulu. Nie tak dawno dostałem od niego wiadomość, że planuje zakup górala, powiem więcej górala z pełnym zawieszeniem. Przyjąłem wiadomość entuzjastycznie. W tym tygodniu odebrał maszynę, zatem wyjazd w weekend stał się oczywistą oczywistością.

Rowerek ogólnie prezentuje się godnie, fajny osprzęt, a wszystko w bardzo przyzwoitej cenie.

Nowy rower Jara © autochton

Chłop zadowolony z maszyny, pojeździliśmy troszkę po Lasku Wolskim, ale nie obyło się bez przygód :] Gdzieś po drodze Jarek zniknął za moimi plecami, okazało się, że skręcił w inną ścieżkę niż ja. Gdy go znalazłem wyszło na jaw, że niezbyt dokładnie dokręcił pedały i niestety w jednej z korb ukręcił się gwint. Korba będzie musiała powędrować do ślusarza, bądź po prostu będzie ją trzeba wymienić :( Nic to jednak, dokręciliśmy ją tak żeby się trzymała i na razie służy :)

Jaro podziwia swój zakup © autochton

Wyjazd poza awarią ogólnie udany, kolejny kandydat na kompana w trakcie górsko-leśnych wypadów się pojawił.

Krakowskie tu i tam

Piątek, 25 maja 2012 | dodano:26.05.2012 | linkuj | komentarze(0)
170 m 555 <
Krytyczny piątek, czyli na masę czas. Niestety na masę się nie wybrałem, skutecznie odechciało mi się paradowania tego dnia. Z przyczyn służbowych musiałem zawijać rowerem tam i z powrotem, wnosząc i znosząc go po schodach raz po raz. Po prostu po takim dniu już miałem dosyć wrażeń i raz ostatni już nie miałem ochoty roweru na zewnątrz wyprowadzać :) Na szczęście rower jeździ, udało się go prowizorycznie reanimować, jeździ na starym haku, który zalegał w szpargałach i tylnej przerzutce, która niestety nie chce ogarnąć pełnego zakresu 9 przełożeń.

Intensywna terapia

Czwartek, 17 maja 2012 | dodano:17.05.2012 | linkuj | komentarze(7)
86 m 438 <
Zwykła jazda po Krakowie zaowocowała dzisiaj zerwaniem łańcucha, wygięciem haka przerzutki i uszkodzeniem przerzutki. Wszystko to wydarzyło się podczas spokojnej jazdy płaską jak stół drogą rowerową :) Jak do tego doszło nie mam zielonego pojęcia, w życiu coś takiego mi się nie przytrafiło. Rower zatem wylądował na intensywnej terapii i trochę na niej przebywać będzie.

Hak © autochton

Czyżyny

Piątek, 11 maja 2012 | dodano:13.05.2012 | linkuj | komentarze(0)
112 m 494 <
W ramach szybkiego pakowania przed wyjazdem do Radziechów, pojechałem odwiedzić kolegę Bizona. Czasu było mało i zamiast spokojnej przejażdżki wyszło zasuwanie po krawężnikach oraz ciągłą irytację ze względu na zawalidrogi. Celem wizyty było wypożyczenie aparatu. Na sobotę zaplanowane było fotografowanie nowych produktów do sklepu internetowego.

Rowerowy spacer

Czwartek, 10 maja 2012 | dodano:11.05.2012 | linkuj | komentarze(0)
89 m 317 <
Obyło się bez potu, krwi i łez :)

Mix krakowsko-raciborski

Środa, 9 maja 2012 | dodano:09.05.2012 | linkuj | komentarze(1)
Kategoria Małopolskie
420 m 1177 <
Na dzisiejszy dystans składa się trochę jazdy po mieście oraz powrót rowerem z Raciborska. Pogoda pozytywna, jedynie jazda ze wspomnianego Raciborska do Krakowa wymagała ode mnie nieco więcej zaangażowania ze względu na zapadający zmrok. Jechałem mając tylko tylne światełko, zatem zależało mi żebym dotarł do domu jeszcze przy względnej widoczności. Jak się okazało na końcu lampkę miałem cały czas w plecaku :] Po zamontowaniu, paradnym tempem przejechałem z Grzegórzek na Podgórze tam czekała no moście, sądząc po zgromadzonej gawiedzi, atrakcja dla ludu, w postaci mężczyzny, który postanowiła się wybrać na spacer po przęsłach mostu Piłsudskiego. Wzbudziło to ogromne zainteresowanie policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej próbującej namówić go do zejścia. Ciekawe czy temu panu, tak jak mi dziś z samego rana, w ręce wpadł ten film:

Skrzyczne niedzielne

Niedziela, 6 maja 2012 | dodano:07.05.2012 | linkuj | komentarze(9)
Kategoria Śląskie
1216 m 1738 <
W sobotę podczas wieczornego ogniska padła idea wyjazdu na Skrzyczne. Chętnych znalazło się czterech. Plany jednak lubią się zmieniać, zwłaszcza po dłuższym biesiadowaniu przy ogniu wspieranym brzdękiem butelek tudzież metalicznym dźwiękiem giętego w rękach żelaza. Tym oto sposobem rano z czterech osób zrobiły się dwie. Zabrałem rower brata i pojechałem na spotkanie do Zimnika z oczekującym na miejscu Marcinem rodem z Twardorzeczki, podlegającego od niedawna parafii w Ostrem. Jak sam wspominał dzień wcześniej wolał czasy kiedy jego zacna miejscowość podlegała parafii radziechowskiej :)

Po drodze nie spotkaliśmy dużej ilości rowerzystów. Dwóch podczas naszego podjazdu mknęło w dół, jedna rowerzystka paradnym tempem odstawiła nas podczas wspinaczki i tyle ją widzieliśmy. Jadąc napotkaliśmy małego kolegę / małą koleżankę.

Kolega napotkany po drodze © autochton

Po drodze przystanków w moim wykonaniu nie brakowało. Marcin jechał przodem własnym tempem, czekając na mnie od czasu do czasu.

Przystanek © autochton

Marcin oczekujący © autochton

Na powyższym zdjęciu widzimy z tyłu plecy wspomnianej rowerzystki.

Mordercze podjazdy :] © Marcin

Przed samym szczytem szybkie tankowanie i jazda na popas w schronisku.

Marcin kradnie wodę z potoka © autochton

Na samej górze nie panował zbyt duży ruch, kilku rowerzystów też się znalazło. Po krótkiej posiadówie przy Żywcu pojechaliśmy dalej z zamiarem dotarcia do Malinowskiej Skały, tam zapaść miały dalsze decyzje.

Prawie na szczycie Skrzycznego © Marcin

Oczywiście od szczytu Skrzycznego rozpoczyna się najlepsza zabawa zjazdowo-podjazdowa, z naciskiem na zjazdy.

Zjazdy i podjazdy © Marcin

Jazda © Marcin

Po dotarciu do Malinowskiej Skały zapadła decyzja żeby jednak jechać dalej w kierunku Radziechów oczywiście szlakiem. Po drodze Marcin zaliczył szybki serwis, przednie koło chciało mu uciec z widelca, przyszpilił je i pojechaliśmy dalej.

Serwis pod chmurką © autochton

Kondycja niekiepska, chociaż podjazd na rowerze brata dał mi trochę w kość i dwa razy zastanawiałem się czy ta wycieczka to dobry pomysł :) Nie mniej od Skrzycznego wszystko szło gładko i bez problemów kondycyjnych. Po drodze w okolicy Magurki Radziechowskiej Marcin odbił w dół do Twardorzeczki, a ja tradycyjnie przez Halę Radziechowską dotarłem do domu. Po drodze zaliczyłem Matyskę i zobaczyłem dzieło zniszczenia bandy wandali, którzy postanowili powyzywać od masonów lokalnego biskupa i jego świtę za pomocą farby kładzionej na podstawie krzyża. Ucierpiało też kilka stacji drogi krzyżowej. No cóż...

Górsko © autochton

Po powrocie obiad, drzemka regeneracyjna i późnym wieczorem jazda do Krakowa.

Symboliczna Matyska

Czwartek, 3 maja 2012 | dodano:04.05.2012 | linkuj | komentarze(3)
124 m 130 <
Po burzy i po grillu przyszedł czas na symboliczną, relaksacyjną przejażdżkę.